6 maaliskuuta 2006:
Kaksi kauppa-alusta on kolaroinut Suomenlahdella myöhään viime yönä:
Toinen aluksista upposi Viron aluevesillä sattuneessa törmäyksessä. Suomenlahden merivartioston mukaan uponneessa aluksessa oli 14 miehistön jäsentä, jotka pelastettiin venäläiselle jäänmurtajalle.
Uponnut kauppa-alus oli alumiinilastissa ja rekisteröity Dominicaan. Toinen onnettomuudessa mukana ollut alus kärsi merivartioston tietojen mukaan vain vähäisiä vaurioita. Alus purjehtii Maltan lipun alla.
Onnettomuus tapahtui hieman ennen puolta yötä noin 45 kilometrin päässä Suomen rannikolta Vaindlo-majakkasaaren pohjoispuolella. Kummallakaan aluksella ei ollut lastina öljyä.
Merivartiostolla ei ollut toistaiseksi tietoa onnettomuuden syystä.
(Tekijänoikeudet © Kaleva Kustannus Oy)
On vain ajan kysymys koska.....tuulet ovat luoteesta ja kyseessä on öljyä kuljettavat laivat ja rannikkomme, saaremme ja koko hela hoito on ongelmanamme, koska me emme ole varustautuneet ollenkaan.....kun onnettomuuksia ei pitänyt ollenkaan olla, vai pitikö? Ja ne EAC`t? Varastot ja koulutus?
"Merja Huhtala Ympäristöministeriöstä 9.1.2006:
Ympäristöministeriö teettää yhdessä Sitran kanssa konsulttiselvityksen öljyntorjuntakeskuksen taloudellisista toimintaedellytyksistä. Selvityksen pitäisi valmistua helmikuun alkupolella, minkä jälkeen ministeri vie asian vuosien 2007- 2011 kehysbudjettia käsittelevään hallituksen talousriiheen. Vasta jos hanke osoittautuu taloudellisesti kestäväksi ja sille järjestyy rahoitus, ja hankkeelle siis ns. näytetään vihreää valoa, mietitään sellaisia asioita kuin esim. sijoituspaikka."
Mahtaakohan sillä olla enään väliä sitten vuonna 2011 missä EAC on?
"Kävipä peikkomainen flaxi"
Et sillai...
English brief: 2 ships collided in the Gulf of Finland, duringe the night between 5-6 of March 2006, one of the ships sunk, these where fortunately not oil carrying ships!
Its closing in....
Should we do something?
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment